Dove jest marką, która automatycznie przywodzi na myśl wyłącznie pozytywne skojarzenia. Aksamitna gładkość oraz nawilżenie są bowiem istotą procesu pielęgnacyjnego, do której dąży każda kobieta. Logo z gołębicą znane jest wielu pokoleniom i choć w pierwszej kolejności kojarzy się z mydłami oraz żelami pod prysznic, brand ma do zaoferowania znacznie więcej.
Kompleksowa pielęgnacja, w połączeniu z łagodnymi formułami, stała się siłą amerykańskiego koncernu. Kultowa kostka myjąca z dodatkiem kremu do dziś gości w domach wielu rodzin. Choć od czasu powstania marki minęło ponad 60 lat, jej kosmetyki nieustannie znajdują się na samej górze rankingu najchętniej wybieranych produktów w wielu krajach świata.
Dove – różnorodność i niedoskonałości to kobieca siła
Dove zadebiutowała na rynku w 1957 roku i zaprezentowała światu zupełnie nową jakość, scalając ze sobą potrzebę pielęgnacji i akceptacji własnego ciała. Twórcy brandu postawili sobie za cel pokazywanie kobietom, że każde ciało jest piękne, a niedoskonałości są tym, co je wyróżnia. Uroda ma być bowiem źródłem pewności siebie, a nie kompleksów i obaw. Właśnie dlatego w swoich kampaniach reklamowych prezentują różne oblicza piękna i różne typy urody, jednocześnie mocno odbiegając o tego, co oferowane jest w przekazach rynku health&beauty.
Doskonale zdając sobie sprawę z tego, że tylko niewielki odsetek kobiet jest w pełni zadowolonych ze swojego wyglądu, Dove uruchomiło program Self-Esteem, który ma edukować kolejne pokolenia kobiet, ale przede wszystkim pomóc im dorastać w poczuciu wyjątkowości, pewności siebie oraz zadowolenia ze swojego wyglądu.
Dove pozostaje wierna promowaniu prawdziwego piękna, co znalazło swoje odzwierciedlenie w projekcie „Dove Real Beauty Pledge”. W kampaniach reklamowych nie znajdziemy top modelek i celebrytek z pierwszych stron gazet, które reprezentują zawężoną wizję kobiecości i piękna, a prawdziwe kobiety – odzwierciedlające różnorodność społeczeństwa – o różnym typie urody, stylu, rozmiarach, wieku, pochodzeniu etnicznym. Bez retuszu i manipulacji.
Amerykańska marka, realizując swoją misję, oferuje kobietom kosmetyki, które mają pomóc im poczuć się pięknie w swojej skórze – nie maskując, a jedynie uwydatniając i podkreślając ich piękno. Idealnie wygładzona i nawilżona skóra, o równomiernym i zdrowo wyglądającym kolorycie, niewątpliwie jest atutem dodającym pewności siebie i umożliwiającym akceptację niedoskonałości.
Dove w pierwszej kolejności kojarzy się z produktami do codziennej pielęgnacji: mydłami czy żelami pod prysznic, jednak portfolio jest o wiele bardziej rozbudowane, a obok kosmetyków do kąpieli, silnie rozbudowana jest kategoria produktów do pielęgnacji ciała, pielęgnacji włosów, czy też antyperspirantów i dezodorantów. Warto podkreślić, że Dove stworzył również linię dedykowaną mężczyznom: Men Care, a także dzieciom: Baby Dove.
Dove Powered by Plants, czyli moc z wnętrza roślin
Dove Powered by Plants jest kolekcją kosmetyków, która znakomicie wpisuje się w filozofię marki – edukatora piękna, a przy tym promotora rozwiązań, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Wierząc, że na piękno składają się nie tylko wygląd i dobre samopoczucie, a również świadoma pielęgnacja, Dove stale wzbogaca swoje portfolio o kolejne receptury o silnej mocy odżywczej, tak w przypadku skóry, jak i włosów.
Seria Powered by Plants, jak sama nazwa wskazuje, zasilana jest przez rośliny. Aktywne składniki pochodzenia naturalnego mają zapewnić skórze kompleksową pielęgnację, a kobiecie dobre samopoczucie.
Roślinna kolekcja Dove bazuje na wegańskich recepturach, a kosmetyki zawierają ponad 98% składników pochodzenia naturalnego. Wszystkie odznaczone są certyfikatem „cruelty free” przyznawanym przez organizację PETA. Dezodoranty Powered by Plants to aż 99% składników naturalnych, a w formule aerozolu został wykorzystany neutralny dla środowiska azot.
Z kolei wegańskie żele pod prysznic aż w 98% czerpią ze składników naturalnych, a ich najważniejszą właściwością jest przywrócenie skórze optymalnego poziomu nawilżenia, a także aksamitnej gładkości. Dezodoranty z tej serii posiadają certyfikat Ecocert Cosmos Organic, natomiast pozostałe kosmetyki Dove Powered by Plants – Ecocert Cosmos Natural.
Kolekcję roślinną zasilają głównie żele pod prysznic, wśród których można odnaleźć żel na bazie geranium i olejków eterycznych, żel imbirowy czy eukaliptusowy – wszystkie oferują luksusowe doznania, dzięki łagodnym składnikom myjącym. W ich składzie na próżno szukać siarczanów (SLES, SLS), a sama butelka powstała w 100% z plastiku z recyklingu.
Dużą popularnością cieszą się również dezodoranty – w aerozolu bądź kulce. Również tutaj prym wiodą eukaliptus, imbir i geranium. Dezodoranty Dove Powered by Plants to aż 99% składników pochodzenia naturalnego, a przy tym 100% naturalny zapach. Produkty chronią skórę przed nieprzyjemnym zapachem nawet do 24 godzin, a testowana dermatologicznie formuła nie zawiera soli aluminium.
Dove: w zgodzie ze środowiskiem naturalnym
Dove z jednej strony dostarcza kobietom doskonałych kosmetyków do codziennej pielęgnacji, a z drugiej stara się ukazywać ich prawdziwe piękno, które nie przestaje być wyjątkowe z uwagi na niedoskonałości. Wręcz przeciwnie! To właśnie mankamenty urody stają się kobiecą siłą.
Marka ceniona jest również za podążaniem z duchem czasu. Stale unowocześnia formuły swoich kosmetyków, dążąc przy tym do doskonałości, ale jednocześnie zauważa to, co wartościowe we współczesnym świecie, starając się dostosować do tego swoją ofertę.
Dobrym przykładem jest zwrócenie uwagi na świat naturalny, który w przypadku Dove objawia się chociażby skupieniem na pięknie wolnym od okrucieństwa zwierząt. Kosmetyki są cruelty free, a marka nie przeprowadza testów na zwierzętach. Co więcej, od ponad 30 lat wykorzystuje alternatywne rozwiązania pozwalające zbadać skuteczność produktów, nie krzywdząc przy tym zwierząt.
Chcąc chronić środowisko naturalne i zmniejszając jego degradację, właściciele marki zdecydowali się również przejść na butelki wykonane z materiału pochodzącego w 100% z recyklingu. Tym samym w najbliższych latach znacznie zmniejszy się ilość odpadów z tworzyw sztucznych, które – niestety – zalewają naszą planetę.
Używając pojęć „filozofia firmy”, Dove należy do elitarnego grona marek, które swoimi działaniami faktycznie udowadniają, że mają coś do przekazania i zakomunikowania światu. Projekty i programy, które realizowane są od kilkunastu lat pokazują, że wartości będące fundamentami przedsiębiorstwa nie są jedynie pięknie brzmiącymi hasłami, a realnym działaniem, ukierunkowanym na samoocenę i samoakceptację kobiet oraz na środowisko naturalne.
Brak Komentarzy